چکیده :

واﮋه کارآفرینی در زمان گذشته پیش ازآنکه مفهوم کلی آن به زبان امروزی پدید آید، در زبان فرانسه ابداع شده است. پیتردراکر معتقد است که کارآفرین کسی است که فعالیت اقتصادی کوچک و جدیدی را با سرمایه خود شروع می نماید.کارآفرین ارزشها را تغییر می دهد وماهیت آنها را دچار تحول می نماید. از نظر رابرت رونستات (1984)کارآفرینی روند پویایی در جهت افزایش وایجاد سرمایه است این کار توسط کسی انجام می شود که خطر از دست دادن زمان یا فرصت های شغلی دیگر را در جهت ارزش برای یک محصول یا خدمت می پذیرد.(شاه حسینی،1383) و اما واﮊه بازاریابی که می توان گفت بیشتر با مشتری سروکار دارد. تامین رضایت وایجاد ارزش برای مشتری در کانون توجه اندیشه و عمل بازاریابی نوین قرار دارد. فیلیپ کاتلر بازاریابی را اینگونه تعریف می کند: فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازهاوخواسته ها از طریق فرایند مبادله. هدف اصلی بازاریابی این است که سازمان در سایه ایجاد رابطه ای که دارای بارارزشی باشد می کوشد خواست ها ونیازهای آنان را به شیوه ای سود آور تامین نماید (كاتلر، آرمسترانگ،1379). در مقاله حاضر، با هدف معرفی و تبیین عوامل موثر بر فعالیت های کارآفرینانه و برخی موضوعات مهم مرتبط با آنها، به بیان مختصری از فعالیت های کارآفرینانه، کارآفرینی و بازاریابی، مدلی از تعیین کننده های کارآفرینی شامل زیرساختهای محیطی که خود شامل این موارد: ساختار اقتصادی، ساختار سیاسی، ساختار قانونی، ساختار مالی، ساختار عقلایی و ساختار اجتماعی می شود، برآشفتگی محیطی، تجربه های زندگی فردی که شامل این موارد : سابقه زندگی، نقش مدلها، تجربیات کار قبلی و تجربیات مدرسه ایی و آموزشی می شودوروابط پیشنهادی مشخص شده آنها پرداخته شده، در پایان مقاله، در قالب جمع بندی، نتایج و یافته ها، نتیجه گیری و جهات تحقیقاتی آینده مربوط به موضوع بمنظور ادامه و پیگیری کار توسط دیگر محققان علاقه مند اراﺋﻪ شده است.

کلید واژگان :

کارآفرینی – رويكرد − بازاریابی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک