چکیده :

شناخت و پیاده سازی اصول تولید ناب در طول بیست سال گذشته تا به حال تأثیر قابل توجهی بر بسیاری از شرکتهای تولیدی داشته است. بعد از پیاده سازی در شرکتهای بزرگ خودروسازی، مفهوم تفکر ناب در شرکتهای متوسط نیز با موفقیت معرفی شده است. با این حال، میزان توفیق تولید ناب در شرکتهای کوچک، به ندرت مورد بررسی قرار گرفته است. این مقاله درصدد است تا با استفاده از مدل شاه و وارد (2007)، درجه نابی صنایع کوچک موجود در استان خراسان شمالی را مورد بررسی قرار دهد. یافته های بررسی 30 شرکت در سال 1393، نشان می دهد که حدود 60 درصد این شرکتها، شرکتهای در حال گذار به تولید ناب، 30 درصد شرکتها در حال گذار از تولید سنتی، و 10 درصد شرکتهای تولیدی سنتی می باشند.

کلید واژگان :

تولید ناب، تفکر ناب، درجه نابی، تولید سنتی، صنایع کوچک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک