چکیده :

دانش در عصر حاضر يكي از ابزارهاي قدرت محسوب مي شود. امروزه سازمان ها دريافته اند كه دانش يكي از مهمترين و بارزترين شاخصهاي ماندگاري در دنياي رقابتي است . لذا بيش از هر چيزكاركنان به عنوان صاحبان دانش و مهمترين سرمايه سازمان مورد توجه قرار گرفته اند. مديريت دانش به عنوان ابزاري كه مي تواند دانش موجود را گردآوري كرده ، نظم و پويايي بخشيده و در كل سازمان اشاعه دهد اهميت يافته است. لذا در این مقاله ابتدا به سیر کلی مفاهیم مربوط به مدیریت دانش پرداخته شده و سپس ارتباط و تاثیر آن بر خلاقیت مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیق حاضر یک مطالعه ی توصیفی است و از لحاظ هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری این تحقیق اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت میباشند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب 150 پرسشنامه در میان آنان توزیع گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش رگرسیون چند متغیره و نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج پژوهش بیانگر آن است که تمامی متغیرهای مستقل ابعاد فرایند مدیریت دانش یعنی اجتماعی سازی، برونی سازی، ترکیب دانش و درونی سازی بر میزان خلاقیت اساتید تاثیر دارند.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، خلاقیت، تبدیل دانش، دانشگاه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک