چکیده :

پژوهش حاضر تلاش نموده است تا حوزه های اخلاق کسب و کار، بازاریابی و مدیریت برند را به یکدیگر پیوند داده و برای نخستین بار در ایران نشان داده است که بین اصول اخلاقی که مصرف کننده از برند یک شرکت ادراک می کند و رفتار و واکنش او نسبت به آن برند رابطه وجود دارد. بدین منظور در این پژوهش تاثیر اصول اخلاقی ادراک شده از جانب مصرف کننده بر اعتماد، وفاداری و تمایل به برند مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش، كليه مشتریان محصولات مصرفی در سطح شهر رشت را در بر می گیرد. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده است و همچنین برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه و به منظور تحلیل داده ها و همچنین آزمون فرضیه های تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. پژوهش حاضر از نظر روش و ماهیت، از جمله تحقیقات علّی است؛ و به لحاظ اجرا، پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی می باشد. نتایج حاصل از پژوهش گویای این امر است که اصول اخلاقی ادراک شده از جانب مصرف کننده بر اعتماد و تمایل به برند تاثیر مثبت دارد. همچنین تمایل به برند تاثیر مثبتی بر اعتماد به برند دارد. علاوه بر این اعتماد و تمایل به برند نیز بر وفاداری به برند تاثیر مثبت داشتند.

کلید واژگان :

بازاریابی، اخلاقیات کسب و کار، مصرف کننده



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک