چکیده :

در دنیای امروز با توجه به گسترش روزافزون تکنولوژیکی در جوامع بشری و رفاه حاصل از آن ، باید توجه ویژه ای به مهمترین ذی نفع جوامع بشر یعنی محیط زیست به عمل آید.در این مقاله سعی بر آن داریم تا با کنار هم قرار دادن مدل مشترک میان بازاریابی و تجارت الکترونیکی گردشگری سلامت که در مدل دویر به صورت جامع آورده شده و محرک هایی که نماینده عوامل تکنولوژی، اقتصادی، محیطی ،سیاسی،جمعیت شناختی می باشد را بیان نماییم که این نظر را به اثبات می رساند که چگونه می توان با در نظر گرفتن این عوامل به رشد و توسعه پایدار در حوزه ی گردشگری و نمود آن در اقتصاد دست پیدا کرد . گردشگري مي تواند شاخص هاي عدالت اجتماعي ،ارتقاء سطح زندگي ،رفاه عمومي ،تعادل و توازن منطقه اي را بهبود بخشد.علاوه بر اين محرك هاي اقتصادي ، محيطي ، تكنولوژيكي، سياسي ، جمعيت شناختي بر نياز ها و ارزش هاي توريست و برپيش بيني توريسم تاثير مي گذارند و نياز ها و ارزشهاي جهانگردي و پيش بيني توريسم رابطه متقابل با توسعه محصول جديد دارند و همچنین در این مقاله سعی بر آن است تا به جنبه هاي مهم مفهوم بازاريابي و تجارت الكترونيك گردشگري سلامت پرداخته شود.

کلید واژگان :

گردشگري سلامت، تجارت الكترونيك، بازاريابي، فن آوری زیست محیط



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک