چکیده :

امروزه مدیریت دانش به عنوان یک اصل اساسی برای کسب مزیت رقابتی برای سازمان‌ها به شمار می آید. مهم‌ترین پرسش در دنیای رقابتی امروز این است که دانش موجود در هر سازمان را چگونه می توان شناسایی کرد و چگونه می توان از آن به بهترین نحو بهره برداری کرد. لذا استفاده از دانش را می توان به عنوان مرحله اجرای فرایند مدیریت دانش فرض کرد و در این مرحله است که دانش به نتایج عینی تبدیل می شود. اکتساب، توسعه و انباشت دانش، کافی نیست، بلکه باید قابل استفاده و مورد استفاده قرار گیرد. در همین راستا سازماندهی مناسب محیط های کار فردی و گروهی، به کارگیری دانش را افزایش می دهد. کاربرد نهایی دانش باید در همه مراحل مدیریت دانش مورد توجه قرار گیرد و نیازهای کاربران باید در همه ی عناصر بنیادی مدیریت دانش مورد نظر قرار گیرد.

کلید واژگان :

مدیریت دانش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک