چکیده :

مدیریت کیفیت، فلسفه ای مدیریتی است که سعی در استفاده بهینه از فرصتهای موجود و منابع در دسترس برای افزایش کیفیت دارد. از مهمترین دلایل نیاز به مدیریت کیفیت، می توان به درک خواسته های مشتری، پیش بینی نیازهای آتی و پیشی گرفتن از رقبا و همچنین افزایش کیفیت خدمات و موفقیت تجاری اشاره کرد. از این رو پژوهش حاضر بر آن است تا به بررسی تاثیر مدیریت کیفیت بر کیفیت خدمات و موفقیت تجاری درصنعت بیمه بپردازد. جامعه آماری پژوهش، شامل مدیران نمایندگی های بيمه ایران در سطح شهرستان رشت است. با توجه به محدود بودن جامعه آماری که شامل 135مدیر می باشد، پرسشنامه با استفاده از روش سرشماری میان آنها توزیع گردید که تعداد 93 پرسشنامه قابل قبول مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به منظور تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. پژوهش حاضر از نظر روش و ماهیت، از جمله تحقیقات علّی است؛ و به لحاظ اجرا، پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی می باشد. نتایج حاصل از پژوهش گویای این مساله است که فرآیند مدیریت کیفیت بر کیفیت بالقوه،کیفیت فرآیند و کیفیت بازده تاثیر گذاشته و این عوامل نیز باعث موفقیت تجاری صنعت مربوطه می گردند.

کلید واژگان :

موفقیت تجاری، کیفیت، صنعت بیمه، خدمات



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک