در دنیای امروز، پویایی و پیچیدگی مفهوم توسعه محصول جدید و اهمیت زیاد آن در دنیای رقابتی کسب و کار، لزوم انجام تحقیقات گستردهای در زمینه مدیریت دانش و دانش محصول را می¬طلبد. توسعه موفق و پیوسته محصولات جدید کلید اصلی موفقیت در مزیت رقابتی کسب و کار شرکت¬ها در آینده است. توسعه¬ي محصول جديد فرآيندي است كه در آن محصول يا خدمتي جديد به بازار عرضه مي¬شود. محصولات جديدي كه نيازها و خواسته هاي مشتريان را برآورده سازند و از آن فراتر روند، عاملي كليدي در حفظ و بهبود مزيت رقابتي به شمار مي¬روند. در این تحقیق به ارزیابی ذهنی و عینی دانش مشتری از توسعه محصولات جدید پرداخته می¬شود. جامعه آماری این پژوهش کلیه مصرف کنندگان ساعت در شهرستان رشت می¬باشند. با توجه حجم نامحدود جامعه پژوهش، از روش نمونه¬گيري تصادفي ساده و تعداد نمونه از فرمول کوکران، برابر با 383 نفر تعیین گردید. ابزار جمع¬آوری دادهها پرسش¬نامه محقق ساخته است که روایی آن توسط صاحب نظران مدیریتی و متخصصین بازاریابی تایید و پایایی آن به شیوهی آلفای کرونباخ برابر 92/0بدست آمده است. نتایج حاکی از آنست که بین ارزیابی ذهنی و ارزیابی عینی محصول و همچنین درگیری محصول با قصد خرید محصولات جدید ساعت رابطه معناداری وجود دارد.
کلید واژگان :مدیریت دانش، دانش محصول، ارزیابی ذهنی، ارزیابی عینی، محصول جدید، پیچیدگی ذهنی محصول
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142830536299030
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی
- برگزار کنندگان : موسسه آموزشی طباطبایی، iinvu، دانشگاه علم و صنع ایران، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شید بهشتی، دانشگاه امام
- تاریخ ثبت : 1394/01/17 11:59:22
- ثبت کننده : زهرا احمدی
- تعداد بازدید : 361
- تعداد فروش : 0