چکیده :

این تحقیق رابطه بین ارزش های فرهنگی و مدیریت سود را مورد بررسی قرار می دهد.ارزش های با استفاده از پرسشنامه هافتسد اندازه گیری شد.مدیریت سود با استفاده از مدل تعدیل شده جونز تعیین شد. جهت آزمون فرضیه ها پس از تعیین اقلام تعهدی اختیاری شرکتها با توجه به سطح درگیریشان در مدیریت سود به 2 گروه تقسیم می شوند : گروه اول مربوط به شرکتهایی هست که مدیریت سود در جهت افزایش سود را دارند در این حالت اقلام تعهدی اختیاری بزرگتر از صفر به عنوان مدیریت سود در جهت افزایش سود در نظر گرفته شده است گروه دوم مربوط به شرکتهایی است که مدیریت سود با انگیزه کاهش سود رادارند. در این حالت اقلام تعهدی اختیاری کوچکتر از صفر به عنوان مدیریت سود در جهت کاهش سود در نظر گرفته شده است براساس نتايج بدست آمده از تحليل رگرسيون در شرکت های گروه اول فرضيه مخالف مبني بر وجود تأثير مستقيم فاصله توزیع قدرت بر اقلام تعهدی اختیاری و تواما بر مدیریت سود پذيرفته شده است. و در شرکت های گروه دوم فرضيه مخالف مبني بر وجود تأثير مستقيم جمع گرایی بر اقلام تعهدی اختیاری و تواماً بر مدیریت سود پذيرفته شده است.

کلید واژگان :

ارزش های فرهنگی، مدیریت سود، مدل تعدیل شده جونز و ...



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک