یکی از نیازهای ضروری مدیران سازمانها، درک و توسعه برنامههای بازاریابی برای محصولات و خدماتشان است. اما بسیاری از مدیران به این موضوع بی توجهاند و تحقیقات متعدد نشان میدهد که یکی از دلایل عمده شکست کسبوکارهای کوچک، نداشتن یک برنامه جامع بازاریابی است؛ و غالباً مشاهده میشود که برخی، تفاوتی بین دو مفهوم "فروش" و "بازاریابی" قائل نیستند. بازاریابی، فعالیتی مشتریگرا و تحقیقات بازاریابی، تعیینکننده میزان تولید و نوع محصول است. در بازاریابی، ارتباط دوطرفه و اهداف بلند مدت، کانون توجه نیازهای مصرفکنندگان و تاکید بر کسب سود از راه افزایش رضایت مشتریان است. در صورتیکه در فروشندگی، اهداف کوتاه مدت و ارتباط یکطرفه، کانون توجه محصولات موجود و تاکید بر کسب سود از راه افزایش حجم فروش است. با توجه به اینکه امروزه در سازمانها، شرايط عدم اطمينان حاکم است؛ بنابراین هر گونه تغيير در قيمت کالاهاي اساسي، تغيير در نرخ ارز، تغيير در نرخ بهره و نيز تغيير در قيمت سهام و هر گونه تغييرات اقتصادی، میتواند سازمانها را دستخوش تغییرات نماید. لذا، یکی از وظايف بخش تحقیقات و توسعه بازاریابی، آن است که با نوآوري در ارائه محصولات و خدمات، شرایط عدم اطمینان و ريسکها را به حداقل ممکن برساند. لذا، در اين تحقیق سعی بر آن است که، در اولویت اول: مدلي برای نوآوري در ارائه محصولات ارائه شودکه تلفيقي از مدلهاي نوین بازاریابی و مديريت استراتژيک ميباشد. اين فرآيندها براي حداکثر نمودن بازده سهامداران و ديگر ذينفعان، با شناسايي، سرمايهگذاري و مديريت بهترين پورتفوي، ممکن میباشد. اولویت دوم: با بررسی عامل ارتباط استراتژیک موثر بر نوآوری سازمانی است که بهصورت بازاریابی چریکی ارائه میشود و اولویت سوم: این تحقیق، مبتنی بر بررسی تفاوت نظرات و نگرشهای گروههای طراحی و مهندسی، تحقیق و توسعه، فروش و بازاریابی است و در کنار شرح مدل، به تأثیر نقش تحقیقات و توسعه بازاریابی در دهکده جهانی پرداخته شده است. این مطالعه با هدف جمعآوری اطلاعاتی در زمینه تفاوتهای نگرشهای نیروی انسانی(که عمدهترین منبع توسعه محصول و نوآوری هستند) برای ارائه به مدیران ارشد سازمانها و بهمنظور بهبود تصمیمگیریهای آتی، ارائه میشود.
کلید واژگان :استراتژی، تحقیقات و توسعه، بازاریابی، بازاریابی چریکی (پارتیزانی).
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142898333142818
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس اقتصاد و مدیریت کاربردی با رویکرد ملی
- برگزار کنندگان : شرکت پژوهشی طرود شمال
- تاریخ ثبت : 1394/01/25 08:18:51
- ثبت کننده : محمدرضا شهبازی
- تعداد بازدید : 370
- تعداد فروش : 3