چکیده :

مفهوم سازمان يادگيرنده توجه زيادي را در ادبيات دانشگاهي به خود معطوف كرده است و اين بدين خاطر است كه فرايندهاي يادگيري برتر به عنوان يك منبع براي مزيت رقابتي بيان شده اند. سازمانهايي كه استراتژي هاي خود را در راستاي سازمان يادگيرنده انتخاب مي كنند تصور مي كنند كه به بهبود عملكرد دست پيدا مي كنند. هنوز مطالعات تجربي كمي در زمينه ارتباط بين مفهوم سازمان يادگيرنده و عملكرد سازمان صورت گرفته است. در اين مقاله مكانيزم تاثير سازمان يادگيرنده بر عملكرد مورد بررسي قرار گرفته است و مدلي براي آن ارائه گرديده است. اين مدل بيان مي دارد كه سازمان يادگيرنده با بهبود در سيستم ارزيابي، فرآيند توانمند سازي، جو سازماني (متشكل از سه عامل تعهد، اعتماد و ارتباطات) و انعطاف پذيري موجب بهبود در مزيت رقابتي و افزايش خلاقيت و نوآوري در سازمان شده و از اين طريق موجب بهبود عملركد سازمان مي شود.

کلید واژگان :

سازمان یاد گیرنده، عملکرد سازمانی، مزیت رقابتی، نوآوري.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک