چکیده :

تحقیقات بازار در موفقیت بنگاه ها برای حضور در بازارهای خارجی نقش کلیدی ایفا می کند. شرکت ها با استفاده از مطالعه بازار ریسک و عدم اطمینان ورود به بازارهای خارجی را به حداقل رسانده و از این طریق به یک مزیت رقابیت پایدار دست می یابند. این پژوهش درصصد است عوامل موثر بر کوشش های شرکت ها در امر تحقیقات بازار را شناسایی کند و ضمن بررسی رابطه متغیرهایی چون اندازه، نوع صنعت و عوامل راهبردی در تحقیقات بازار، نحوه تاثیر آن را بر عملکرد صادراتی شرکت ها مطالعه نماید.

کلید واژگان :

تحقیقات بازار، اندازه بنگاه، صنعت، عوامل راهبردی، عملکرد صادراتی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک