در عصر رقابتی و متغیر امروزی، سازمان¬ها برای اینکه بتوانند داوم و بقا داشته باشند و در ضمن آن به اهداف از پیش تعیین شده ی خود دست یابند نیازمند مدیرانی هستند که توانایی برقراری ارتباط مؤثر با کارکنان، مشتریان و سایر سازمان ها و افراد را داشته باشد تا بتواند در سایه ی آن سازمان را برای نیل به اهدافش یاری کند. یکی از ابزارهای مهم و اساسی برقراری ارتباط مؤثر، داشتن گوش شنوا می باشد که مدیران به وسیله آن موجب ایجاد هم دلی و دل گرمی کارکنان و مشتریان، جمع آوری اطلاعات برای حل مسایل و مشکلات، هم سویی با نیازهای بازار، کاهش اختلافات وتنش ها و جلب رضایت مشتریان و افزایش آن ها خواهند شد و اگر مدیران چنین شرایطی را بتوانند در سازمان ایجاد کنند در پیشبرد اهداف موفق شده و در این دنیای رقابتی بقا و دوام سازمان را افزایش خواهد داد. بنابراین در این مقاله سعی شده است تا با تشریح فرآیند گوش دادن مؤثر، به نقش آن در موفقیت مدیران و تحقق اهداف سازمانی پرداخته شود.
کلید واژگان :گوش دادن، فرآیند گوش دادن، گوش دادن مؤثر
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6143150066091636
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین سمپوزیوم بین المللی علوم مدیریت-با محوریت توسعه پایدار
- برگزار کنندگان : مؤسسه آموزش عالی مهر اروند
- تاریخ ثبت : 1394/02/23 11:34:20
- ثبت کننده : دکتر کریم اسگندری
- تعداد بازدید : 305
- تعداد فروش : 0