چکیده :

در عصر رقابتی و متغیر امروزی، سازمان¬ها برای اینکه بتوانند داوم و بقا داشته باشند و در ضمن آن به اهداف از پیش تعیین شده ی خود دست یابند نیازمند مدیرانی هستند که توانایی برقراری ارتباط مؤثر با کارکنان، مشتریان و سایر سازمان ها و افراد را داشته باشد تا بتواند در سایه ی آن سازمان را برای نیل به اهدافش یاری کند. یکی از ابزارهای مهم و اساسی برقراری ارتباط مؤثر، داشتن گوش شنوا می باشد که مدیران به وسیله آن موجب ایجاد هم دلی و دل گرمی کارکنان و مشتریان، جمع آوری اطلاعات برای حل مسایل و مشکلات، هم سویی با نیازهای بازار، کاهش اختلافات وتنش ها و جلب رضایت مشتریان و افزایش آن ها خواهند شد و اگر مدیران چنین شرایطی را بتوانند در سازمان ایجاد کنند در پیشبرد اهداف موفق شده و در این دنیای رقابتی بقا و دوام سازمان را افزایش خواهد داد. بنابراین در این مقاله سعی شده است تا با تشریح فرآیند گوش دادن مؤثر، به نقش آن در موفقیت مدیران و تحقق اهداف سازمانی پرداخته شود.

کلید واژگان :

گوش دادن، فرآیند گوش دادن، گوش دادن مؤثر



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک