چکیده :

روش سنتی مطالعات حمل و نقل شهری (پیش بینی رفت و آمدهای شهری با مطالعه سفرهای موجود و بدون توجه به تأثیرات ترافیکی کاربری ها)در بسیاری از کشورها و خصوصاً کشورهای توسعه یافته عدم کارآیی خود را نشان داده است. این نوع مدل ها عمدتاً تا دهه هفتاد میلادی کاربرد داشته و از این دهه به بعد مطالعات تأثیرات ترافیکی کاربریها از دید برنامه ریزی شهری مورد توجه قرار گرفته است. این مقاله تأثیر ترافیکی کاربریها در بخش مرکزی زنجان را نشان می دهد .استقرار کاربریهای جاذب سفر در بخش مرکزی و عدم تنوع خدمات عرضه شده در مراکز محله و ناحیه در مناطق توسعه پیشنهادی سبب بروز ترافیک در بخش مرکزی و ضعف سیستم حمل و نقل درونشهری زنجان شده است.

کلید واژگان :

کاربری اراضی شهری؛ حمل و نقل درونشهری؛ ترافیک شهری؛ برنامه ریزی شهری؛ سفر های شهری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک