چکیده :

امروزه نقش دانش در بیشتر مطالعات صورت گرفته در رابطه با نوآوری در سازمان ها، برجسته و روشن است. دانش به عنوان یک مزیت رقابتی کلیدی، به تسهیل نوآوری در سازمان کمک می کند. از سوی دیگر، با پیچیدگی رقابت، نوآوری به عنوان یكی از مزیت های اصلی برای حیات سازمان ها محسوب می شود. ظهور نوآوری دانش مدار، نه تنها سازمان ها را قادر می سازد نسبت به رقبا مزیت رقابتی به دست آورند، بلكه ابزار سودمندی را برای ارتقاء عملكرد سازمانی ارائه می کند. در واقع مدیران و سیاست گذاران سازمانی دریافته اندکه نوآوری موفق نوآوری دانش مدار است. در این مقاله سعی شده است با یک روش سیستماتیک به بررسی و مطالعه ادبیات مدیریت دانش و نوآوری پرداخته شود و در ادامه فرآیند نوآوری کارکنان از دیدگاه مدیریت دانش، بر مبنای مدل پژوهش بررسی خواهد شد. نتایج پژوهش نشان می دهد مدیریت موثر و نظام مند دانش در سازمان، می تواند محرک نوآوری در زمینه های کلیدی باشد که به منجر به افزایش منافع کسب و کار کارکنان خواهد شد.

کلید واژگان :

نوآوری کارکنان، مدیریت دانش، فرایند نوآوری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک