چکیده :

كسب مزيت رقابتي در صنایع نوشیدنی، به عنوان یکی از رقابتی ترین صنایع حال حاضر کشور، از اساسي ترین چالش هاي پیش روی مديران است. منابع انسانى به عنوان يكي از مهم ترین منابع جهت ايجاد مزيت رقابتي شناخته مى شود و كاركناني كه از منبع دانش بهره لازم را برده باشند داراي ارزش بيشتري در سازمان هستند. محققان دريافته اند كه آنچه به ايجاد مزيت رقابتى منجر مى شود، دانش كاركنان و به اشتراك گذاري آن با ديگران است. تلاش مديران جهت اشتراك دانش كاركنان از يك سو و به كارگيري راهبرد حفظ دانش توسط كاركنان از سوي ديگر، باعث ايجاد دو رويكرد متفاوت بين منابع انسانى سازمان و مديران در احتكار يا اشتراك دانش شده است. در اين پژوهش انگيزه ها به عنوان عواملي معرفي مي گردند كه باعث مي شوند منابع انسانى از روي تمايل دانش خود را در اختيار ديگران قراردهند.

کلید واژگان :

اشتراك دانش، عوامل انگيزشى، صنایع نوشیدنی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک