چکیده :

چشم اندازعبارت است ازتصویرمطلوب وآرمان قابل دستیابی جامعه دریک افق زمانی معین بلندمدت که متناسب با مبانی ارزش وآرمان های نظام ومردم تعیین می شود.در دنیای در حال تحول و پیشرفت امروز، کامیابی از آن جوامع و سازمان هایی است که بین منابع کمیاب و قابلیت های مدیریتی و کارآفرینی منابع انسانی خود رابطه معنی داری برقرار نمایند. سازمانی می تواند در مسیر توسعه، حرکت رو به جلو و با شتابی داشته باشد که با ایجاد بسترهای لازم، خود را به دانش و مهارت کارآفرینی تجهیز نماید تا با استفاده از این توانمندی ارزشمند، منابع را به سوی حصول رشد و توسعه، مدیریت و هدایت کنند. این مهم در درون یک سازمان دارای پیچیدگی ها و متغیرهای تأثیر گذار خاصی است که در بروز رفتارکارآفرینانه، اجرای طرح های کارآفرینانه و در نهایت حرکت به سوی سازمان کارآفرین سهم بسزایی دارد. در این تحقیق به ارائه ی مدلی مفهومی برای تعیین عوامل تأثیر گذار بر کارآفرینی سازمانی در یک سازمان ایرانی در راستای اجرای سند چشم انداز ایران می پردازیم که به دو دسته عوامل تعیین کننده ی فردی و سازمانی تقسیم می شوند که در نهایت با وجود یک فرهنگ مؤثر و تقویت کننده بستر حرکت به سوی سازمان کارآفرین را به وجود می آورند.

کلید واژگان :

یسند چشم انداز، کارآفرینی، کارآفرینی سازمانی، موفقیت سازمانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک