چکیده :

شرايط كنوني جهان با شاخص هايي چون نوآوري و پيشرفت فني و علمي در تمامي زمينه ها روبرو است. با وجود این که کشورهای اسلامی در بیشتر زمینه ها پیشرو بوده اند مسئله این است که گاه تبلیغات سو برعلیه کشورهای اسلامی، قصد دارند مکتب اسلام را منافات با پیشرفت و یافته های علمی بدانند. این پژوهش توصیفی با هدف تاکید بر پیشرو بودن آموزه های اسلامی در تمامی علوم و با هدف ارائه آموزه های اسلامی در زمینه بازاریابی، درصدد است توجه و دقت مکتب 1400ساله اسلام را حتی به جدیدترین موضوع بازاریابی (بازاریابی عصبی) نشان دهد. یافته ها نشان می دهد، نورو مارکتینگ با بهره مندی از مطالعات علوم مختلف، تصمیم گیری های انسان را که غالباً به صورت ناهشیار صورت می گیرد بررسی می کند و این موضوع به صراحت در آیات قران آمده است. نتایج حاکی است بازاریابی عصبی با انتقال بهتر پیام‌های بازاریابی و افزایش احتمال خرید بودجه بازاریابی و تبلیغات را در تولید و بازاریابی یک محصول کاهش می‌دهد. بنابراین با وجود تحریم ها و ضرورت صرفه جویی در منابع، بهره گیری از این دانش در اشاعه مدیریت و فرهنگ اسلامی و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، در راستای اقتصاد مقاومتی بسیار موثر باشد.

کلید واژگان :

آموزه های علمی اسلامی در بازاریابی، اقتصاد مقاومتی، بازاریابی عصبی ، بازاریابی عصبی در اسلام، مدیریت اسلامی، نورومارکتینگ.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک