چکیده :

هدف از این تحقیق بررسی میزان اثر گذاری عوامل مدیریتی در تولید محصول سالم از دیدگاه مصرف کنندگان است. تحقیق از نوع کاربردی، روش پژوهش از نوع توصیفی، پیمایشی و جامعه آماری آن شامل15408 نفر از مصرف کنندگان بود که ازاین تعداد320 نفربه عنوان نمونه، مورد مطالعه قرار گرفتند. حجم نمونه از طریق فرمول کوکران محاسبه گردید و نمونه گیری نیز به شیوه نظامند به روش طبقه¬ای نسبی و به شکل تصادفی صورت گرفت. ابزار تحقیق، پرسشنامه ای بود که روایی صوری، محتوایی آن براساس نظرات اساتید تائید و برای تعیین میزان پایایی، از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید(0/85). تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزار SPSS صورت گرفت. یافته ها نشان داد اولویت بندی میزان اثر گذاری عوامل مدیریتی در تولید محصول سالم از دیدگاه مصرف کنندگان، به ترتیب ارتباط مدیران با محققین و مروجین کنترل بیولوژیک، حمایت های مالی مدیران و سیاست گذاران از تولید محصول سالم در کشور، مشارکت عملی مسئولین و مدیران در برنامه¬های تولید محصول سالم، ایجاد پست رهبری و هماهنگی برای تولید محصول سالم و ارگانیک در کشور یا استان، نقش نگرش مدیران نسبت به محصول سالم و ارگانیک، هماهنگ بودن سیاستهای مدیران با یکدیگر در زمینه تولید محصول سالم می¬باشد. نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که متغیرهای نگرش مدیران نسبت به محصول سالم و ارگانیک ، مشارکت عملی مسئولین و مدیران در برنامه های تولید محصول سالم و ارتباط مدیران با محققین و مروجین کنترل بیولوژیک نقش مثبت بر تولید محصول سالم را داشته و61/2 درصد از تغییرات متغیر وابسته را تبیین نموده اند.

کلید واژگان :

اثر گذاری عوامل مدیریتی، دیدگاه مصرف کنندگان، تولید محصول سالم



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک