چکیده :

بسياري از محققان و شركت¬های فعال در حوزه تجارت الکترونیک به اين نتيجه رسيده اند كه با ارزش ترين دارايي يك شركت در جهت بهبود فرايند بازاريابي، برند و دانش برندينگ است. با اين وجود، پذیرش برندها در محیط آنلاین يكي از مهمترين مباحث در حوزه سیستم های اطلاعاتی و برند بوده که كمتر مورد توجه قرار گرفته است. از اینرو، هدف اين پژوهش، ارزیابي مدل پذیرش فناوری در خصوص پذیرش و استفاده از موتورهای جستجو توسط کاربران با تاکید بر نقش روابط برند و تجربه برند آنلاین بعنوان پیامدهای جدید مدل TAM مي باشد. به این منظور، 9 فرضیه تدوین گردید. برای گردآوری اطلاعات لازم جهت آزمون فرضیه ها، از پرسشنامه ای استاندارد حاوی 24 سؤال در 8 بعد استفاده شد و بین 384 نفر از مشتریان شرکت های خدمات اینترنتی(کافی نت ها) در سطح شهر رشت، بعنوان جامعه آماری تحقیق برای پاسخگویی به بخش های مختلف پرسشنامه توزیع گردید. جهت تحلیل داده ها و آزمون فرضیات از روش مدل یابی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. خلاصه نتایج آزمون فرضیات تحقیق نشان داد که اعتماد و سودمندی ادراک شده بر تجربه استفاده از برند آنلاین اثرگذار بوده و تجربه برند آنلاین نیز خود بر رضایت کاربران و تمایل آنان در استفاده از برندهای آنلاین اثر مثبت داشته و این دو متغیر نیز شکل گیری روابط بلندمدت با برند را به همراه خواهند داشت.

کلید واژگان :

مدل پذیرش فناوری(TAM)، رابطه برند، تجربه برند آنلاین



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک