چکیده :

این تحقیق با هدف بررسی ارتباط بین مدیریت مشارکتی و کارآفرینی سازمانی(مطالعه موردی: ادارات ورزش و جوانان استان مازندران)صورت پذیرفته است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها از نوع پیمایش- میدانی محسوب می شود. جامعه آماری این تحقیق را مجموعه کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران را تشکيل مي دهد که تعداد آنها 164 نفر بودند و نمونه آماری به کمک جدول مورگان 100 نفر انتخاب شدند. ابزارگردآوری داده ها، پرسشنامه پرسش نامه محقق ساخته مدیریت مشارکتی و پرسشنامه استاندارد کارآفرینی سازمانی که با طیف 5 ارزشی لیکرت سنجیده می شدند. ضريب آلفاي كرونباخ محاسبه شده در اين پژوهش، در يك مطالعه مقدماتي با توزيع 15 پرسشنامه 8/84 به دست آمد. بر اساس نتایج حاصله از تحقیق بین مدیریت مشارکتی با هرکدام از زیر مقیاس های کارآفرینی (نحوه هدف گذاری، نحوه اعمال مشوق‌ها، نگرش نسبت به تحول، اتخاذ روش‌ها و فنون هماهنگی، نحوه تقسیم کار، رهبری اثربخش) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، اما این همبستگی ها از لحاظ مقدار متفاوت است

کلید واژگان :

مدیریت مشارکتی، کارآفرینی سازمانی، رهبری اثربخش، مازندران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک