چکیده :

بسياري از متفکران کيفيت، درمباحث خود نقش دانش را در رويه هاي مختلف کيفيت خدمات مورد توجه قرار داده اند بسياري از نويسندگان در زمينه کيفيت، ديدگاهها و تفکرات متفاوتي در زمينه دانش دارند، در اين مقاله که به روش تحلیلی وتوصیفی صورت گرفته است يک ديد منسجمي در ارتباط با کيفيت خدمات و دانش با استفاده از تئوري دانش آفريني پيشنهاد مي دهيم.اين ديدگاه منسجم به ما کمک مي کند تا اين موضوع را روشن کنيم که به کمک رويه هاي مختلف مديريت دانش وبرقراری تناسب بین استراتژی مدیریت دانش و استراتژی سطح سازمان ، اثر بخشی استراتژی ها را ارتقاء داده و منجر به مزیت رقابتی در جهت تحول سازنده و دانش آفريني در بهبود کیفیت خدمات ودر نتیجه رضایت مشتریان شود در اين مقاله این موضوع مورد توجه قرار مي گيرد که رويه هاي مديريت دانش، منجر به دانش آفريني و نهايتا بهبود عملکرد سازماني و کیفیت خدمات سازمان مي گردند. در واقع این رویه ها درک عمیقی را ایجاد می کند که چرا در برخی از سازمانها در سایه استقرار مدیریت دانش بعنوان منبع استراتژیک در جهت ایجاد مزیت رقابتی وتحول در کیفیت خدمات موفق تر از سایر سازمانها می باشند بنابراین مدیران باید کیفیت خدمات سازمان تحت مدیریت خود را از طریق سرمایه گذاری در پروژه های مبتنی بر دانش مدلل کنند. چرا که در قرن 21، سازمانهایی موفق خواهند بود که در حوزه دانش سرآمد باشند و از طریق مدیریت دانش بعنوان رویکردی راهبردی واستراتژیک بر کیفیت خدمات ورضایت مشتریان تاثیر مثبت بگذارند.

کلید واژگان :

مدیریت دانش ، کیفیت خدمات ، مدیریت استراتژیک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک