این مقاله در پی شناخت ویژگیهایی از محققان دانشگاهی است که بر ظرفیت شناسایی و بهره برداری از فرصتهای کارآفرینیشان تاثیرگذار است. لذا با بهرهگیری از ادبیات موجود و استفاده از روش تحقیق فراترکیب، پنج عامل تاثیرگذار مشتمل بر تجربه همکاری با صنعت و دانش بازار؛ تجربه کارآفرینی قبلی؛ گستره شبکه تحقیقاتی؛ ادغام زمینههای متعدد تحقیق؛ و تاثیر تحقیقات دانشگاهی را شناسایی کرده و نتیجه میگیرد ارتباط عضو هیات علمی با صنعت؛ گستره شناختی وی؛ کیفیت تحقیق و ارتباط با شبکههای تحقیقاتی با شناسایی و بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینی رابطه مستقیم دارد؛ و با افزایش تجربه کارآفرینی در عضو هیات علمی، تا حد آستانه قابلیت تشخیص فرصت افزایش یافته و با گذشتن تجربه از حد آستانه، فرصتهای کمتری شناسایی میشود. در پایان با ارائه مدلی، مقاله نتیجه میگیرد شناسایی فرصت متاثر از تجربه همکاری کارآفرین با صنعت، شبکههای تحقیقاتی درون دانشگاه و برون دانشگاه، توانایی محقق در فعالیتهای پژوهشی میانرشتهای و تجربه کارآفرینی قبلی است و بهرهبرداری از فرصت متاثر از کیفیت دستاورد تحقیق دانشگاهی است.
کلید واژگان :کارآفرینی؛ دانشگاه؛ فرصت؛ عوامل تاثیرگذار.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک