چکیده :

در سال های اخیر محققان به امهمیت شیوه های رهبری با عینک کارایی و اثر بخشی نگاه می کنند و تاثیر شیوه های رهبری را در اثر بخشی سازمان های مختلف به ویژه مراکز اموزشی و تولیدی را مهم تلقی می کنند. در این تحقیق هدف ما بررسی تاثیر دو سبک رهبری مشارکتی و آمرانه بر روی پیشرفت دانشجویان دانشگاه مدیریت دانشگاه ارومیه میباشد. در این راستا دو فرضیه مبنی بر تعیین سطح معنی داری سبکهای رهبری مذکور بر روی پیشرفت طراحی گردید و با استفاده از ابزار پرسشنامه که استاندارد بودن ان از نظر روایی بررسی شده و پایایی ان با استفاده از الفای کرونباخ تایید شد و محاسبه و تحلیل همبستگی و رگرسیون از روش های اماری نرم افزار spss به فرضیه مربوط به معنی داری سبک رهبری مشارکتی و پیشرفت تایید گردید و فرضیه مربوط به سبک رهبری امرانه رد گردید.

کلید واژگان :

آمرانه . مشارکتی . سبک رهبری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک