چکیده :

در جهان امروز صنعتی برتر است که بین داشته های خود و خواسته های مشتریان تعادل برقرار کند. این امر مستلزم شناخت سازمان از مشتریان و خواسته های آنان است. در این پژوهش راهکارهایی برای حذف مهم ترین موانع پیش روی شرکت های هواپیمای برای دستیابی به برنامه ی پروازی بدون اختلال، به تفکیک علل بررسی شده است. در مرحله ی اول موانع و علل وقوع تاخیر و بی نظمی در برنامه پروازی شرکت های مختلف به انضمام راهکارهایی برای کاهش این روند بیان شده است.. در انتها براساس داده های به دست آمده از فرم های نظرسنجی پژوهش و مصاحبه با افراد خبره با کمک جعبه ابزار فازی نرم افزار مطلب برای یافتن بهترین فرآیند براساس شرایط و پارامترها تصمیم گیری شده است. این پژوهش نشان می دهد کارآمدی تصمیم مدیران در هنگام تاخیر در برنامه ی پروازی وابستگی زیادی به میزان توجه ایشان به علت تاخیر است. از طرفی به دلیل استفاده از دیدگاه فازی در این پژوهش، ابهام ناشی از متغیرهای کلامی در نظرات خبرگان در مورد رابطه ی بین علل و تصمیم بهینه به هنگام تاخیر در برنامه ی پروازی تا حد زیادی کاهش یافته است.

کلید واژگان :

شرکت هواپیمایی، بهینه سازی، برنامه ی پروازی، تاخیر، مسافر، رضایتمندی، تصمیم گیری فازی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک