کسب و کارهای اجتماعی غیر انتفاعی با اهداف اقتصادی، اجتماعی، و یا محیطی، حداقل بخشی از درآمد خود را از تجارت کسب می نمایند و شکاف بازار بین شرکت های خصوصی و تدارک بخش دولتی را پر کرده، و سیاست گذاران آنها را را به عنوان عوامل ارزشمند در بازسازی و تجدید اجتماعی، اقتصادی، و محیطی مدنظر قرار می دهند. طبق گفته ی گارتنر(1985)، خلق کسب و کار مخاطره ای جدید نتیجه پیوند افراد، محیط، و فرآیند می باشد. روند کلی، جوامع را به مسئولیت بیشتر برای توسعه اجتماعی و اقتصادی خود سوق می دهد. هدف این مقاله؛ "بسط و گسترش درکِ فرآیندِ هدایت افراد جامعه به سمتِ خلق کسب وکار اجتماعی" می باشد. خلق کسب و کار اجتماعی پتانسیل ارائه ی منافع بالاتر وپیامدهای مالی و اقتصادی بیشتری را داشته، زیرا با مردم از نزدیک، بواسطه ی داشتن منافع مشترک در ایجاد و مدیریت ارتباط تنگاتنگی را دارد.
کلید واژگان :کسب و کار اجتماعی، سرمایه گذاری مخاطره ای، شبکه های اجتماعی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6143688680796466
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : کنفرانس بین المللی مدیریت, اقتصاد و مهندسی صنایع
- برگزار کنندگان : موسسه مديران ايده پرداز پايتخت ويرا (همایش ثبت شده در سیویلیکا)
- تاریخ ثبت : 1394/04/23 19:43:27
- ثبت کننده : مجید قنبری نژاد اسفقن سری
- تعداد بازدید : 249
- تعداد فروش : 0