چکیده :

در دنیای بازاریابی امروز شخصیت برند مفهوم جذاب و گیرایی دارد. آکر؛ شخصیت برند را هسته مرکزی و نزدیک-ترین متغیر در تصمیم گیری مشتری در هنگام خرید می¬ داند. مهمترين عامل حفظ و رشد يك برند، ايجاد وفاداري در نگرش ها و باورها و رفتارهاي مشتريان است. اهميت برند و تأثير آن در فروش محصولات به طور فزاينده اي در حال گسترش بوده و آگاهي از شخصيت برند و ابعاد آن به سبب تأثير گذاري بر رضايت، ارزش ادراكي و وفاداري مشتريان براي شركت ها حائز اهميت مي باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف كاربردي و از لحاظ روش از نوع توصيفي مي باشد. هدف آن بررسی رابطه مصرف کننده با نام تجاری در صنعت بیمه؛ شخصیت برند و شناسایی آن در بین 110 نفر که به طور تصادفی انتخاب شدند در شهرستان رشت مي باشد. اعتبار محتوايي و سازه پرسشنامه هاي پژوهش با استفاده از نظرات اساتید و روشهاي تحليل عاملي اكتشافي و شاخص KMO سنجیده شده و براي سنجش پايايي پرسشنامه ها از ضريب آلفاي كرونباخ استفاده شده، به منظور تجزيه و تحليل داده هاي حاصل از پرسشنامه متناسب با نياز آماري از نرم افزار علوم اجتماعي SPSS و نرم افزار روابط ساختاري خطي Lisrel در قالب توصيف داده هاي پژوهش، توصيف متغيرهاي اصلي پژوهش، تحليل داده هاي پژوهش و تحليل عاملي تأييدي استفاده گرديد. نتايج تجزيه و تحليل داده ها تاييد فرضيه های پژوهش را نشان داده است.

کلید واژگان :

هویت نام تجاری، شخصیت برند، بیمه، رفتار مصرف کننده



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک