پژوهش حاضر در رابطه با بررسي رابطه بين پرخاشگري و پذيرش اجتماعي مي باشد كه در بين كودكان خانواده گسسته و عادي دختر و پسر انجام شده است. پژوهش از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه نوجوانان شهرستان نقده در سال تحصیلی 90-89 بوده اند. نمونه آماری این تحقیق شامل 40 نفر بوده اند. در این تحقیق از دو پرسش نامه پرخاشگری و پذیرش اجتماعی استفاده شده است. پرسش نامه پرخاشگری را زاهدی فر و نجاریان در دانشگاه آزاد در سال 1376 ساخته اند که مشتمل بر 30 ماده است و پذیرش اجتماعی توسط کراون و مارلو ساخته شده است. شامل 33 سؤآل است. از شاخصهای توصیفی و استنباطی شامل همبستگی پیرسون، تجزیه و تحلیل واریانس یکرفه و همچنین آزمون T مستقل استفاده شده است و داده ها توسط SPSS 14 تحلیل شده اند. براساس یافته ها بین پذیرش اجتماعی بر حسب سن تفاوت معناداری وجود دارد. بین میانگین نمره های پذیرش اجتماعی بر حسب جنسیت تفاوت معناداری وجود دارد. بین میانگین نمره های پذیرش اجتماعی در افراد زن و مرد تفاوت معناداری وجود دارد. اما بین نمره های پذیرش اجتماعی بر حسب سطح تحصیلات، بین پرخاشگری و پذیرش اجتماعیدر کودکان و نوجوانان دختر خانواده گسسته و عادی، بین پذیرش اجتماعی در افراد بر اساس رشته تحصیلی تفاوت معناداری وجود نداشت. کودکانی که به دلایل مختلف دچار پرخاشگری شوند به مرور زمان از جامعه و خانواده و همسالان خود طرد شده و دچار سردرگمی و کمبود محبت و بسیاری از مشکلات روحی و روانی دیگر می شوند، لذا جامعه عموما و خانواده ها خصوصا باید به امر تربیت و دور کردن نوجوانان و کودکان از پرخاشگری موجبات پذیرش اجتماعی آنان در جامعه شوند.
کلید واژگان :پرخاشگری- پذیرش اجتماعی - خانواده گسسته- خانواده عادی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6143732359181340
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنگره علوم تربیتی و آسیبهای اجتماعی
- برگزار کنندگان : موسسات پژوهشی و دانشگاهی - سازمان نظام روانشناسی
- تاریخ ثبت : 1394/04/28 21:03:11
- ثبت کننده : حسن امین پور
- تعداد بازدید : 360
- تعداد فروش : 0