چکیده :

در این مقاله نوعي طراحي جديد تقاطع ها به عنوان راهی برای توسعه ايمني بزرگراه ها كه در عين حال موجب افزايش ظرفيت راه و كاهش ازدحام وحداقل كردن هزينه هاي زير ساخت نيز باشد مورد بررسی قرار می گیرد . اين طراحي جديد‌، تقاطعات لوزوی واگرا می باشد. در اين مقاله دو نوع تقاطع لوزوي واگرا 1و تقاطع لوزوي معمولی2 با هم مقایسه می شوند. این مقایسه نشان داد با کاهش 40 درصدی نقاط یرخورد در این تقاطع می توان ایمنی بیشتر و تصادفات کمتری را نسبت به دیگر تقاطعات غیر هم سطح انتظار داشت .هر دو نمونه براي طيف هاي مختلفي از حجم ترافيك با استفاده از شبيه سازي جريان ترافيك در مقياس خرد (شبيه سازي ميكروسكوپيك) مورد مطالعه قرار گرفتند و عملكرد بهتر تقاطع لوزوي واگرا از لحاظ زمان تأخير ، زمان سفر ، حداكثر طول صف ، هزینه های زیر ساخت ، تعداد نقاط برخورد و درنتیجه کاهش تصادفات و ... نتيجه شد.

کلید واژگان :

تقاطعات لوزوی واگرا ، تقاطعات لوزوی معمولی ، حرکات گردش به چپ، ظرفیت ، زمان تأخیر



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک