چکیده :

يكي از دلايل عمده‌ي شركت‌ها در برون‌سپاري فعاليت‌هاي زنجيره‌ي تامين اصلي، هزينه‌هاي بسيار سنگين روز آمد ماندن در گستره‌ي وسيعي از فعاليت‌هاي زنجيره است، كه براي بسياري از شركت‌ها امكان چنين سرمايه‌گذاري وجود ندارد. در كنار مسائل هزينه‌اي، ريسك سرمايه‌گذاري نيز نسبت به گذشته افزايش يافته است. اجزاي اصلي تشكيل دهنده‌ي برون‌سپاري به قرار زير است: خريدار (واگذار كننده‌ي خدمت)، تامين كننده (تدارك دهنده‌ي خدمت)، فعاليت مورد برون سپاري. در مطالعات قبلي بيان شده است كه 75% تامين كنندگان خدمات بيان كرده‌اند كه مشتريان آن‌ها براي برون‌سپاري آمادگي خوبي ندارند و فاقد استراتژي قابل درك از چگونگي انجام برون‌سپاري هستند. اين يافته بيان‌گر شكاف بين انتظارات و واقعيت برون‌سپاري است كه انگيزه را براي اين تحقيق فراهم مي‌كند. محققان در اين تحقيق بر آن هستند تا اثر ارزيابي استراتژيك، مديريت ارتباط و قرارداد كامل را با توجه به عواملي مثل نظارت، بازرسي و حسابرسي روي نتايج برون‌سپاري بررسي كند. متغير وابسته‌ي تحقيق عملكرد برون سپاري و متغييرهاي مستقل تحقيق ارزيابي استراتژيك، مديريت ارتباط و قرارداد كامل است. جامعه‌ي آماري اين تحقيق شركت‌هاي توليدي و خدماتي فعال در استان گيلان هستند كه عمل برون‌سپاري را انجام داده‌اند. از ميان شركت‌هاي توليدي و خدماتي نيز شركت‌هاي صنايع غذايي و لبني به عنوان جامعه‌ي آماري پژوهش انتخاب گرديدند چرا كه بيش از ساير شركت‌ها عمل برون‌سپاري را در استان گيلان انجام داده‌اند. در اين مطالعه مشخص گرديد كه متغيرهاي ارزيابي استراتژيك، قرارداد كامل و مديريت ارتباط رابطه‌ي معناداري با عملكرد برون‌سپاري دارد.

کلید واژگان :

ارزيابي استراتژيك، مديريت ارتباط، قراردادكامل، برون‌سپاري، شركت.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک