چکیده :

عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان همیشه در نظر محققین و دست اندركاران تعلیم و تربیت بسیار مهم بوده و پیشرفت تحصیلی حكایت از یادگیری مستمر و رو به رشد دانش آموزان در سالهای تحصیلی دارد. مقصود نهایی دستگاههای آموزش و پرورش فراهم كردن شرایط مساعدی است كه به پیروی از برنامه های منظم و مؤثر، امر یادگیری را راحتتر و سریعتر صورت دهند. از رایج¬ترین مشكلات موجود در نظام آموزشی نبود انگیزه در دانش آموزان برای پیشرفت تحصیلی در دروس ریاضی است؛ كه در تمام دوره¬های تحصیلی ابتدایی و متوسطه در بین دانش آموزان پسر و دختر مشهود است. درس ریاضی به سبب ماهیت پیچیده ای كه دارد از جانب دانش آموزان مورد بی توجهی و بی میلی قرار میگیرد. با وجود این، افراد زیادی علاقمند به ریاضیات نیستند. در این مقاله که به شیوه توصیفی انجام شده است به بررسی انگیزه درونی و بیرونی پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی، معلم و کیفیت تدریس ریاضی، ادراک از ساختار کلاس و پیشرفت تحصیلی ریاضی و در پایان پیشنهاداتی در جهت بهبود آموزش و ارتقای کیفی برنامه درسی ریاضیات در راستای علمی و کاربردی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارائه میشود.

کلید واژگان :

انگیزه، ریاضیات، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان، ادراک کلاس



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک