چکیده :

رهبران به طور کارآمد در فرايند مديريت دانش، نقش بنيادين و اصلي دارند. مديريت دانش شامل سه فرآنيد اصلي و کليدي است. خلق دانش، تسهيم دانش و بهره برداري از دانش که رهبران در هر سه فرآيند نقش مرکزي دارند. بررسي نقش رهبري در تغيير دانش بر حسب مزاياي رقابت پذيري با توجه به درک و فهم ما از سازمان ها و رهبران ضروري است. ممکن است رهبران تحول آفرين تاثير بيشتري در خلق دانش و به اشتراک گذاشتن دانش در سطوح تيمي و فردي داشته باشند. در حالي که رهبران تعاملي بيشترين تاثير را در بهره برداري از دانش دارند. هدف از اين مقاله بررسي رابطه و نقش رهبري تحول‌افرين بر مديريت دانش در شعب بانک هاي استان گيلان است. نتايج حاصل از اين تحقيق نشان داد که بين سبک رهبري تحول گرا و مديريت دانش رابطه مثبت و معني داري وجود دارد اما بين سبک رهبري تعاملي و مديريت دانش رابطه اي مشاهده نگرديد.

کلید واژگان :

مديريت دانش، سبک رهبري، رهبري تحول آفرين، رهبري تعاملي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک