چکیده :

امروزه بسیاری از شرکتها و سازمانها مفاهیم جدید بازاریابی را پذیرفته اند و طبق آن عمل می کنند. آنها متوجّه شده‌اند که تمرکز بر نیازهای مصرف کنندگان از ملزومات اساسی گرایش بازاریابی است. بدین ترتیب مطالعه و کشف نیازهای مصرف کنندگان و تجزیه و تحلیل فرآیند رفتار مصرف کننده و الویت بندی عوامل تأثیر گزار بر این فرآیند از عمده وظایف بازاریابان است. در نتیجه سلیقه بازار هدف که از لحاظ پارامترهای سن- درآمد- ذائقه- سطح تحصیلات و ... با یکدیگر متفاوت اند شناسایی کالا یا خدمت مناسب آن به بازار عرضه می شود. جامعه آماري تحقيق متشکل از مشتریان فروشگاه های زنجیره ای خانه و کاشانه استان مازندران می باشد که حجم نمونه از جامعه آماري بصورت تصادفي انتخاب شده ‎است و بر اساس فرمول کوکران و با توجه به جامعه آماری نا محدود به تعداد 384 نفر برآورد شده است. در این پژوهش از فنون آمار استنباطي و آزمون فرضيات استفاده خواهد شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته می باشد که پس از روایی و پایایی سنجی آن، میان اعضای نمونه تقسیم و پس از گردآوری اطلاعات با استفاده از نرم افزار آماری spss تجزیه و تحلیل صورت پذیرفته و فرضیات مورد آزمون قرار گرفتند که در جمع بندی مشخص گردید که عوامل مزیت نسبی، سازگاری، سهولت و خطر ادراک شده بر رفتار خرید مصرف کننده با قصد ادامه خرید در فروشگاه های زنجیره ای رابطه معناداری دارند. بنابراین با هدف بررسی رفتار خرید مصرف کننده با قصد ادامه خرید در فروشگاه های زنجیره ای خانه و کاشانه استان مازندران در نظر گرفتن این عوامل از الزامات مبنا به شمار می رود.

کلید واژگان :

خرید، رفتار مصرف کننده، قصد ادامه خرید، رفتار خرید مصرف کننده.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک