چکیده :

مشتریان در هر سازمانی چه تولیدي چه خدماتی، مهمترین عامل براي حفظ و رشد سازمان محسوب میشوند. چنان چه سازمانی در جلب رضایت و وفاداري مشتریان موفق شود و بتواند آنان را حفظ کند زمینهي رشد و بقاي طولانی مدت خود را مهیا کرده است. تحقیقات نشان داده است که وقتی روابط مشتریان با یک شرکت ادامه یابد، سود شرکت به شدت افزایش مییابد. بر این اساس هدف از تحقیق حاضر بررسی جو اخلاقی موجود در بیمه دانا استان گیلان و تاثیر آن بر مشتري و وفادارسازي آنان در یکی از بخشهاي مهم پوشش بیمه اي یعنی بیمه زندگی است. مقاله حاضر یک مطالعهي توصیفی است که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعهي آماري این تحقیق بیمه گذاران بیمه زندگی بیمه دانا در نمایندگیهاي مختلف این بیمه در سطح استان گیلان هستند. در این تحقیق تعداد 220 پرسشنامه میان بیمه گذاران شرکت بیمه دانا پخش گردید که تعداد 183 پرسشنامه قابل تحلیل جمع آوري گردید. نتایج پژوهش بیانگر آن است که وجود جو اخلاقی مناسب از سوي بیمه تاثیر مثبت و معناداري بر وفاداري مشتري داشته است.

کلید واژگان :

اخلاق، وفاداري، بیمه زندگی، بیمه دانا



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک