چکیده :

در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزی ،که با تغییرات و تحولات سریع بین المللی همراه شده و فرآیند گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی را سبب ساز می گردد ،از سرمایه فکری و کارآفرینی سازمانی به عنوان موتور توسعه اقتصاد یاد می شود که می توانند در رشد اقتصادی کشور ها ،ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی نقش مهمی را بر عهده داشته باشند . امروزه نیاز به کارآفرینی جهت ربودن گوی سبقت از رقبا در عصر تغییرات و یافتن راه های مناسب از آن بیش از پیش احساس می شود .در اقتصاد مبتنی بر دانش ،موفق ترین سازمان ها ،آن هایی خواهند بود که از سرمایه فکری خود به طور اثر گذاری برای بهبود عملکرد استفاده کنند . لذا هدف از این مقاله تبیین نقش مدیریت سرمایه فکری در جهت بهبود کارآفرینی سازمانی می باشدکه ابتدا به اهمیت و ضرورت کارآفرینی و سرمایه فکری و سپس به تشریح سرمایه ی فکری و کارآفرینی و بررسی مولفه های سرمایه فکری بر کارآفرینی سازمانی می پردازیم .

کلید واژگان :

مدیریت سرمایه فکری - سرمایه انسانی-- سرمایه ساختاری- سرمایه رابطه ا ی - کارآفرینی سازمانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک