چکیده :

هدف تحقیق حاضر تبیین رابطه هوش هیجانی و مشتری مداری می باشد. روش تحقیق بر اساس هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گرد آوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان و نمایندگی های بیمه پاسارگاد استان مازندران به تعداد 260نفر بوده است. نمونه ها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و حجم نمونه آماری نیز با استفاده از جدول مورگان152 نفر تعیین گردید. ابزار اندازه گیری دو پرسشنامه هوش هیجانی و مشتری مداری می باشد و از آمار توصیفی برای خلاصه و دسته بندی کردن داده ها و از آمار استنباطی شامل آزمون کولموگروف- اسمیرنف جهت تعیین نرمال بودن توزیع داده ها، تحلیل عاملی تاییدی جهت روایی سنجی محتوایی پرسشنامه، از بار عاملی جهت همبستگی متغیرها و ز آزمون تی جهت معنا دار بودن رابطه بین متغیر ها به کمک نرم spss استفاده شده است. مدل معادلات ساختاری نهایی نیز به کمک از نرم افزار افزار لیزرل، جهت سنجش رابطه متغیرها استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد که بین هوش هیجانی و مولفه های آن (متغیرهای خودآگاهی، خودمدیریتی، خودانگیزی، گاهی اجتماعی و مدیریت روابط) و مشتری مداریِ کارکنان و نمایندگان بیمه پاسارگاد رابطه معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

هوش هيجاني، مشتری مداری، بيمه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک