چکیده :

هدف از این مقاله بررسی نقش خانواده بر ميزان پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان بابل بود. جامعه آماری این پژوهش والدین دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم شهرستان بابل بودند که به صورت نمونه گیری در دسترس والدین دانش آموزان دبیرستان تربیت بدنی بابل به عنوان نمونه آماری انخاب شدند. تحقیق به صورت توصیفی بود. نتایج نشان داد که اكثر قريب به اتفاق دانش آموزان با طبقه اجتماعي متوسط و متوسط به بالا نمرات در آزمون هاي پيشرفت تحصيلي داشتند در صورتي كه دانش آموزان با طبقه اجتماعي پايينتر، نمرات كمتري در اين آزمون¬ها بدست مي آورند. بنابراين هر چه ميزان درآمد پدر خانواده بيشتر باشد پيشرفت تحصيلي فرزندان بيشتر و بالاتر خواهد بود.

کلید واژگان :

خانواده، پیشرفت تحصیلی، دانش آموز



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک