تاچنددهه ی قبل، خدمات ارائه شده از سوی سازمان ها، بیش از آنکه منطبق با نیازهای مشتریان باشد، نتیجه ی فکر مهندسان طراح آنها به شمار می رفت. به عبارت دیگر، نقش مشتری در اکثر موارد، تنها به یک مصرف کننده ی قانع، محدود می شد. اما امروزه،مشتریان نسبت به گذشته تغییر ات بسیاری پیدا نموده اند. در همین راستا ، روش های عرضه کنندگان خدمات نیز، جهت ارتباط هر چه بهتر با مشتریان، باید تغییر پیدا کند. احتمالا دیگر نباید تنها به تکنیک های آشنا در تحقیقات بسنده نمود تا در نتیجه ی اتخاذ آنها، یک باره با رفتارها ی غیر منتظره از سوی مشتریان روبه رو گردیدو سردرگم در علت چرایی ان ماند. شاید اشتباه نباشد اگر بیان نماییم که برای شناخت مشتریان، ابتدا باید ضمیر ناخودآگاه مشتریان را مورد توجه قرار داد. در پژوهش حاضر نیز که بر اساس روش مطالعه کتابخانه ای صورت پذیرفته است تلاش بر این است تا اهمیت توجه به استعاره ها ، به عنوان تکنیکی که قادر است از طریق ارتباط با ضمیرناخودآگاه مشتریان ، منجر به شناخت هرچه بهتر مشتریان در صنعت هتلداری شود؛ مورد توجه قرار گیرد و طراحی خدمات ، کاملا منطبق با خواست آنان صورت پذیرد .
کلید واژگان :مشتری، ضمیرناخودآگاه ، استعاره
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک