چکیده :

کارآفرینی سازمانی فرآیندی که سازمان طی می کند تا همه کارکنان بتوانند در نقش کارآفرینان انجام وظیفه کنند . توصیف یونسکو از دانشگاه های نوین در چشم انداز جهانی آموزش عالی در قرن 21، جایگاهی است که در آن مهارت های کارآفرینی در آموزش عالی به منظور تسهیل قابلیت های فارغ التحصیلان و جهت تبدیل شدن به ایجاد کنندگان کار توسعه می یابد. لذا در دنیای در حال تحول امروز، کامیابی از آن جوامع و سازمان هایی است که تفکر استراتژیک دارند و از آنجا که وظیفه خطیر دانشگاه فرهنگیان ، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش در راستای سیاست‌های این وزارتخانه است ، لذا در این مقاله در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی استان زنجان ، هدف بررسی استراتژی کارآفرینی سازمانی با استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن که از جمله ابزارهای پیاده سازی و برنامه ریزی استراتژیک در سازمان هاست و کاربرد زیادی در این زمینه دارد، می باشد . جامعه آماری این تحقیق دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی استان زنجان هستند که 460 نفرند و براساس جدول مورگان حجم نمونه 211 نفر است و روش نمونه گیری، تصادفی ساده است. در این مقاله به دنبال آن هستیم که با کاربرد VIKOR به عنوان یکی از روش های تصمیم گیری چند معیاره، از منظر استراتژیک و بر اساس کارت امتیازی متوازن (BSC) به بررسی شاخص های کارآفرینی سازمانی در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی استان زنجان بپردازیم و مدل VIKOR در ارزیابی شاخص های کارآفرینی سازمانی در دانشگاه فرهنگیان را مورد بررسی قرار داده و در بخش نهایی نتیجه گیری و پیشنهادات آمده است.

کلید واژگان :

دانشگاه فرهنگیان، کارآفرینی،کارت امتیازی متوازن، پردیس شهید بهشتی زنجان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک