چکیده :

اسلام به عنوان كامل ترين و جامع‏ترين دين الهى شفاف ترین حق وحقوق، خوشبختى و رستگارى انسانها را در قرآن بيان كرده است و در آيات متعددى به اين موضوع پرداخته است. هدف از تحقيق حاضر، بررسي مولفه هاي حق ، حقوق و تکالیف رسانه ها با رويكرد درون ديني به آيات قرآن و تبيين عناصر اصلي حقوق انسانها است. روش پژوهش، روش توصيفي- تحليلي است. در اين مقاله بر اساس گزيده اي از آيات قرآني سعي شده است به زبان ساده «حقوق»و «تکالیف» وسایل نوین ارتباط جمعی از ديد قرآن بيان گردد.

کلید واژگان :

قرآن، حقوق، رسانه ها، عصر ارتباطات، اخلاق حرفه ای



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک