چکیده :

هدف: پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزش ذهن آگاهی بر باورهای فراشناختی دانشجویان بود.روش: در این پژوهش از روش نیمه تجربی با پیش آزمون و پس آزمون،با گروه آزمایش وکنترل استفاده شده است. 30 نفر بر اساس فرمول کروکان از دانشجویان دارای نمره بالا در پرسشنامه باورهای فراشناختی از دانشگاه آزاد اسلامی مرکز کرمانشاه ،به صورت تصادفی انتخاب وسپس در دو گروه قرارگرفتند برای گروه اول آموزش ذهن آگاهی اعمال شد و برای گروه کنترل هیچ مداخله ای انجام نگرفت. برای تجزیه وتحلیل داده ها از تحلیل کواریانس وتحلیل واریانس یک راهه استفاده شد. یافته ها: یافته های پژوهش بیانگر این بود که باورهای فراشناختی دانشجویان گروه آزمایش نسبت به دانشجویان گروه کنترل بهبود پیداکرده است. نتیجه گیری: تجزیه و تحلیل یافته‌ها حاکی از اثربخشی آموزش‌های ذهن‌آگاهی برباورهای فراشناختی دانشجویان بود. پس توجه به اثربخشی ذهن آگاهی بر باورهای فراشناختی دانشجویان از اهمیت شایانی برخوردار است.

کلید واژگان :

آموزش، ذهن‌آگاهی، باورهای فراشناختی، دانشجویان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک