امروزه عوامل زیستمحیطی نقش حیاتی برای موفقیت طولانیمدت یک زنجیره تأمین بازی میکنند و فرآیند خرید با فشارهای محیطی و اجتماعی پیچیدهتر میشود. در حال حاضر، بسیاری از سازمانها درگیر نگرانیهای زیستمحیطی، اجتماعی و اقتصادی هستند و عملکرد تأمینکنندگان را در این زمینه اندازهگیری میکنند؛ بااینحال مباحث بیشماری در رابطه با انتخاب تأمینکنندگان وجود دارد که هنوز محققان روابط بین آنها را موردبررسی قرار ندادهاند. ازجمله این موارد، بررسی تأثیری است که میتواند فعالیتهای اجتماعی و بشردوستانه شرکتها که از آن بهعنوان «مسئولیت اجتماعی شرکت» یاد میکنند بر انتخاب تأمینکننده داشته باشد. مسئولیت اجتماعی شرکتها دامنه گستردهای از فعالیتها از قبیل طرحهای رفاهی کارکنان، پیگیری مسائل گروههای ذینفع، فعالیت انجمنها و گروههای اجتماعی، کمکهای خیریه، مسئولیتپذیری در قبال مدیریت زنجیره تأمین، رهبری مسائل اخلاقی و رسیدگی به مشکلات زیستمحیطی را شامل میشود. هدف از این پژوهش، شناسایی ابعاد و شاخصهای انتخاب تأمینکنندگان مبتنی بر مسئولیت اجتماعی شرکت است. با مرور ادبیات پژوهش و اخذ نظر خبرگان، موضوع در قالب 5 بعد (تعهدات سازمانی، شرایط کاری کارکنان، تعهد به جامعه و حقوق شهروندی، تعهدات اخلاقی، تعهدات زیستمحیطی) و 17 شاخص مورد شناسایی قرار گرفت.
کلید واژگان :مسئولیت اجتماعی شرکت، زنجیره تأمین، انتخاب تأمینکننده
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6144963833927615
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع ، مدیریت و حسابداری
- برگزار کنندگان : دانشگاه جامع علمی کاربردی
- تاریخ ثبت : 1394/09/18 08:48:59
- ثبت کننده : محمد شاه محمدی
- تعداد بازدید : 277
- تعداد فروش : 0