چکیده :

هدف این پژوهش، بررسی رابطه عوامل ترغیب کننده به مطالعه کتب غیردرسی(آزاد) با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مقطع متوسطه شهرستان آبداناناست. ابزار اندازه گیری این پژوهش پرسشنامه پژوهشگرساخته و چک لیست می باشد. جامعه ی آماری 3000 هزار نفر و حجم نمونه 341 نفر می باشند. روش پژوهش توصیفی و به شیوه همبستگی می باشد. نتایج این پژوهش نشان می دهد، هشت عامل، بالا بودن میزان تحصیلات والدین به ویژه مادران، نقش و تأثیر دوستان، همسالان و همکلاسی ها، نقش و تشویق والدین، نقش و تأثیر امکانات کتابخانه های آموزشگاهی، تأثیر و تشویق مربیان تربیتی، میزان و بالا بودن معدل درسی، باور و نگرش فردی به مطالعه ی غیر درسی با سطوح معناداری: 001/ و نقش و تأثیر رسانه های گروهی، جمعی و ارتباطی(سطح معنارادی: 002/) بر میزان و نحوه ی ترغیب مطالعه غیردرسی و پیشرفت تحصیلی مؤثرند هستند.

کلید واژگان :

مطالعه غیردرسی، پیشرفت تحصیلی، عوامل ترغیب کننده، دانش ٱموزان متوسطه، شهرستان آبدانان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک