يكي از اهداف و وظايف مهم نظام آموزش عالي هر كشور پرورش نيروي انساني متخصص و كارآمد مورد نياز جامعه است. با روند تغییرات بین الملل و گذر از جامعه صنعتی به سمت جامعه اطلاعاتی،اتخاذ استراتژی جدید در راستای استفاده از ارزشها و فرصتهای جدید در دانشگاهها ضروری مینماید. بهویژه اینکه با توجه به اهمیت امر توسعه همهجانبه اقتصادی و سیاسی که توسعه آموزش و پژوهش نقش بسیار کلیدی در آن دارد و نیز اهمیت روزافزون سه انقلاب در دنیا یعنی انقلاب کارآفرینی، انقلاب دیجیتال و انقلاب اینترنت(که به¬سه انقلاب E-D-I معروفند)، دانشگاهها در جهت تغییر الگوهای آموزش و پژوهش و تغییر مهارتها و تواناییهای دانشجویان باید به تغییرات استراتژیک در حوزههای پژوهشی و آموزشی اقدام کنند. با توجه به آنچه در خصوص تغییر و تحولات جهانی و سرعت و شتاب آنها پيداست، حال این موضوع مطرح میشود که نقش دانشگاه در ارزشآفرینی و آمادهسازی نیروی انسانی برای کسب ارزش در حوزه سه انقلابی که مطرح گردید چه میتواند باشد. در اين مقاله سعي شده است ابتدا به تشريح و بررسي كارآفريني و دانشگاه كارآفرين، نقش دانشگاه¬كارآفرين و ضرورت دانشگاه كارآفرين سپس به موانع ومشكلات و در ادامه به عوامل مؤثر بر توسعه كارآفريني در دانشگاه¬ها و در پايان هم به نتيجه¬گيري و ارائه پيشنهادات پرداخته مي¬شود.
کلید واژگان :کارآفرین ، سازمانهای کارآفرین، دانشگاه کارآفرین، سيستم هاي آموزشي، کارآفرینی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6145055036739923
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : كنفرانس ملي كارآفريني و مديريت كسب و كارهاي دانش¬بنيان
- برگزار کنندگان : دانشگاه مازندران
- تاریخ ثبت : 1394/09/28 22:09:27
- ثبت کننده : حسین صمدی میارکلائی
- تعداد بازدید : 263
- تعداد فروش : 0