چکیده :

هدف این پژوهش بررسی رابطه بین تجارب آموخته شده از خطاهای سازمانی و عملکرد سازمان می‌باشد همچنین این پژوهش به دنبال بررسی نقش میانجی نوآوری سازمانی در رابطه بین دو متغیر است. بدین منظور و برای بررسی فرضیات تحقیق، یکی از صنایع مهم حاضر در بورس تهران یعنی بانک‌ها ، به عنوان جامعه آماری تحقیق انتخاب شد و تعداد 88 پرسشنامه از این بانک‌ها جمع آوری و تحلیل گردید. نتایج تحلیل همبستگی و رگرسیون، از رابطه بین تجارب آموخته شده از خطاها و نوآوری سازمانی، همچنین از رابطه این دو با عملکرد سازمانی حمایت می‌کند. با توجه به نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی؛ نقش میانجی نوآوری سازمانی در رابطه بین متغیرهای تجارب آموخته شده از خطاهای سازمانی و عملکرد سازمان مورد تایید قرار گرفت.

کلید واژگان :

تجارب آموخته شده از خطاهای سازمانی، یادگیری سازمانی، نوآوری سازمانی، عملکرد سازمانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک