چکیده :

در این پژوهش به مقایسه اثربخشی آموزش های سنتی و الکترونیکی در بندر شهید رجایی پرداخته شده است. جامعه آماری تحقیق شامل320 نفر فراگیر در آموزش های سنتی و110 نفر در آموزش های الکترونیکی بوده است. اندازه نمونه 175 نفر در آموزش های سنتی و تعداد 86 نفر در آموزش های الکترونیکی با استفاده از جدول مورگان و کرجسی انتخاب گردید و از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد. داده ها از طریق پرسش نامه های محقق ساخته شامل 32 سئوال در پنج معیار جمع آوری گردید. ﺟﻬﺖ ﺳﻨﺠﺶ رواﯾﯽ ﭘﺮﺳﺶﻧﺎﻣﻪ ها، رواﯾﯽ ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ آنها ﺑﺮرﺳﯽ ﺷﺪ و ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ آنها ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺿﺮﯾﺐ آﻟﻔﺎي ﮐﺮوﻧﺒﺎخ، ﺑﺮاي آموزش های سنتی 908/0 و ﺑﺮاي آموزش های الکترونیکی 815/0 ﺑﺮآورد ﮔﺮدﯾﺪ. ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ داده ﻫﺎ در دو ﺳﻄﺢ آﻣﺎر ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ و آﻣﺎر اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ (آزﻣـﻮن t دو نمونه مستقل) ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺖ. مقایسه معیارها در دو گروه نشان داد که آزمون ها و پرسش ها در گروه آموزش های الکترونیکی به طور مناسبتر در اختیار فراگیران قرار گرفته است و ﺗﻤﺮﯾﻦﻫﺎ و ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ در گروه آموزش های سنتی کارآمد تر بوده است. گروه آمورش های سنتی از ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ تری ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪ ﺑﻮده اﻧﺪ. همچنین کیفیت ﻣﺤﺘﻮاي دورهﻫﺎي ﯾﺎدﮔﯿﺮي از دﯾﺪﮔﺎه فراگیران در دو گروه مساوی ارزیابی شد و فراگیران آموزش های الکترونیکی در دورهﻫﺎي ﯾﺎدﮔﯿﺮي از اراﯾـﻪ درس ﻣﻄﻠـﻮب تر ﺑﻬـﺮهﻣﻨـﺪ ﺑﻮده اﻧﺪ.

کلید واژگان :

اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ، آموزش های سنتی، آﻣﻮزش های الکترونیکی، بندر شهید رجایی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک