چکیده :

دردنیای کنونی سازمانها علاوه بر مشتریان در قبال سایر ذینفعان مانند جامعه، محیط زیست و تمامی کسانی که بر سازمان تاثیر می گذارند و تاثیر می پذیرند مسئولیت دارند. و باید بقاء خود را براساس مسئولیت پذیری نسبت به آنها طرح ریزی نمایند. برای موفقیت و ارتقاء کیفیت بازاریابی سبز شناسایی عوامل موثر و مخاطرات اجرایی و کنترل آنها نقش کلیدی دارد. شناسایی ریسکهای بازاریابی سبز راهی است که سازمان می تواند هر یک از این مخاطرات با اهمیت در دستیابی به اهدافش را به درستی راهبری کند، براین اساس، هدف ما از این پژوهش شناسایی ریسکهای بازاریابی سبز می باشد. این پژوهش از منظر هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی بوده، منابع تحقیق شامل کلیه مقالات چاپ شده و سخنرانی و میزگردهایی بوده که در طول کنگره های مختلف در مورد موضوع مورد بررسی، جمع آوری ومستند سازی شده است. ریسکهای موجود از ادبیات تحقیق استخراج شدند و در قالب 7 بعد کلی شامل ریسکهای مشتریان، رقابتی، بازار، تامین، اقتصادی، داخلی شرکت، سیاسی و22زیر شاخه بیان گردیدند. نتایج تحقیق نشان می دهد کاهش مخاطرات موجود نیازمند اقدامات اساسی از جانب دولت و شرکتها می باشد.

کلید واژگان :

بازاریابی سبز، ریسک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک