چکیده :

مفهوم سازي هاي بازاريابي، به شدت تحت تأثير آموزه هاي مدرنيسم بوده و بالتبع به دنبال گزاره هاي تعميم يافته در مورد پديده هاي مرتبط با بازاريابي است. تكامل مفاهيم بازاريابي، از فلسفه توليد محور و فروش محور به بازاريابي بازارگرا، روند تعقل گرايي و مدرنيته را نشان مي دهد.ديدگاه پست مدرن نه تنها در مقابل مفهوم سازي هاي تكاملي بازاريابي قرار مي گيرد، بلكه انبوه تعميمات بازاريابي را نيز زير سؤال مي برد. بسياري از صاحبنظران، پست مدرنيسم را شكاكيت به فرا روايت ها توصيف مي كنند. واكنش اين فلسفه در مورد بسياري از دستاوردهاي تئوريك بازاريابي نيز به چالش كشيدن و به تفكر انداختن صاحبنظران اين حوزه است. این مقاله ضمن بررسی بازاریابی پست مدرن، چالش های مصرف کنندگان را در چنین شرایطی مورد ارزیابی قرار می دهد.

کلید واژگان :

مدرنیسم، پست مدرنیسم، بازاریابی پست مدرن، رفتار مصرف کننده.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک