مفهوم سازي هاي بازاريابي، به شدت تحت تأثير آموزه هاي مدرنيسم بوده و بالتبع به دنبال گزاره هاي تعميم يافته در مورد پديده هاي مرتبط با بازاريابي است. تكامل مفاهيم بازاريابي، از فلسفه توليد محور و فروش محور به بازاريابي بازارگرا، روند تعقل گرايي و مدرنيته را نشان مي دهد.ديدگاه پست مدرن نه تنها در مقابل مفهوم سازي هاي تكاملي بازاريابي قرار مي گيرد، بلكه انبوه تعميمات بازاريابي را نيز زير سؤال مي برد. بسياري از صاحبنظران، پست مدرنيسم را شكاكيت به فرا روايت ها توصيف مي كنند. واكنش اين فلسفه در مورد بسياري از دستاوردهاي تئوريك بازاريابي نيز به چالش كشيدن و به تفكر انداختن صاحبنظران اين حوزه است. این مقاله ضمن بررسی بازاریابی پست مدرن، چالش های مصرف کنندگان را در چنین شرایطی مورد ارزیابی قرار می دهد.
کلید واژگان :مدرنیسم، پست مدرنیسم، بازاریابی پست مدرن، رفتار مصرف کننده.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142479822068702
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین همايش مديريت بازاريابي و رويکردهاي نوين در بازار
- برگزار کنندگان : دانشگاه پیام نور واحد قائم شهر
- تاریخ ثبت : 1393/12/05 20:47:00
- ثبت کننده : محمدرضا تقی زاده جورشری
- تعداد بازدید : 380
- تعداد فروش : 1