یکی از مهمترین موضوعاتی که سازمان¬ها در شرایط رقابتی کنونی با آن سرو کار دارند، آگاهی از میزان رضایت مشتریان و نظرهای آنان در خصوص عملکرد سازمان ، محصولات و خدمات آن است. این مسئله برای سازمان¬های خدماتی که محصولی ناملموس به مشتریان خویش عرضه می¬کنند از اهمیت مضاعفی برخوردار است. هدف از انجام این پژوهش اندازه گیری میزان و عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان بانک¬های اقتصاد نوین و صادرات (مطالعه موردی شهر کرمانشاه) می باشد. سنجش رضایت مشتریان بر اساس مولفه های کیفیت خدمات بانکی انجام شده و با استفاده از مدل کانو مورد آزمون قرار گرفته است. روش استفاده شده در این تحقیق ، روش توصیفی از نوع کاربردی است که به این منظور پرسشنامه ای تهیه و تنظیم شده و بین مشتریان هر دو بانک توزیع گردیده است. در نهایت به تحلیل اطلاعات به دست آمده پرداخته و نتایج به دست آمده از هر یک از دو بانک را با یکدیگر مقایسه و بعد نتیجه گیری شده است. نتايج كلي حاصل از تجزيه و تحليل داده ها نشان مي دهد از ديدگاه مشتريان بانك¬هاي صادرات و اقتصادنوین در شهر کرمانشاه نحوه ارائه خدمات بانكي، نحوه برخورد كاركنان شعب بانكي و نحوه انجام فرآيند عمليات بانكي به ميزان زيادي بر رضايت مندي مشتريان موثر است. همچنين كيفيت خدمات بانكي متاثر از کیفیت فضای داخلی شعب بانك¬ها ، تا حد زيادي بر جلب رضايت مندي مشتريان اين بانك ها موثر مي باشد.
کلید واژگان :اقتصاد نوین، بانک صادرات، کیفیت خدمات ، رضایت مندی، بانکداری خصوصی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6145718319521270
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت اقتصاد و حسابداری
- برگزار کنندگان : موسسه کارن
- تاریخ ثبت : 1394/12/15 16:36:35
- ثبت کننده : حسین مقدسی نیا
- تعداد بازدید : 272
- تعداد فروش : 0