چکیده :

در عصر کنونی نو آوری را فاکتوری کلیدی در خلق و نگهداری مزیت رقابت پذیری و نوآوری یک شرکت می دانند و با توسعه ی ارتباطات بین خروجی های نوآوری شرکت، عملکرد کلی و فرآیند فراموشی سازمانی، این موضوع را مورد واکاوی قرار می دهد. این تحقیق به صورت عملی در رابطه ی بین فراموشی سازمانی و نوآوری در عملکرد کلی را مورد آزمایش قرار می دهد. فراموشی سازمانی یک نوع استراتژی است که سعی دارد دارایی های غیر ملموس سازمان را برای ایجاد نوآوری و بهبود عملکرد کلی شرکت جهت دهی نماید و راهبرد فراموشی سازمانی به عنوان یک ظرفیت و سرمایه در قالب ساختار یک کسب و کار قلمداد می گردد که برای ارتقای بهره وری سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و نوآوری را به عنوان تولید و توسعه ی محصولات، سرویس ها یا فرآیند های جدید معرفی می کند که پتانسیل سازمان ها برای تولید خروجی های نوآوری به تجمع دانش قبلی که آنها جذب کرده اند بستگی دارد و از این رو فراموشی سازمانی اهمیت فراوانی در نوآوری دارد.

کلید واژگان :

فراموشی سازمانی، نوآوری، عملکرد کلی، کسب و کار های کوچک و متوسط، SMEs .



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک